Всем привет! В нескольких статьях я хотел бы поделиться опытом создания подобия ММО игры используя Unreal Engine и Netty. Возможно архитектура и мой опыт кому-то пригодится и поможет начать создавать свой игровой сервер в противовес unreal dedicated server, который слегка прожорлив или заменить…
Здравствуйте, в этой статье я хочу поделиться с читателями своим взглядом на подход к разработке на Unreal Engine 4 и использовании такого полезного класса как Actor Component. Я заметил, что в разных туториалах к Unreal Engine 4 часто используют глубокую и сложную иерархию наследования классов. Хотя сам движок Unreal Engine 4 подталкивает использовать компонентный подход на базе Actor Component. Читать дальше →
Netty is an open-source, asynchronous event-driven network application framework for rapid development of maintainable high performance protocol servers & clients. In Netty (io.netty:netty-codec-http2) before version 4.1.60.Final there is a vulnerability that enables request smuggling. If a Content-Length header is present in the original HTTP/2 request, the field is not validated by `Http2MultiplexHandler` as it is propagated up. This is fine as long as the request is not proxied through as HTTP/1.1.…
Netty is an open-source, asynchronous event-driven network application framework for rapid development of maintainable high performance protocol servers & clients. In Netty (io.netty:netty-codec-http2) before version 4.1.61.Final there is a vulnerability that enables request smuggling. The content-length header is not correctly validated if the request only uses a single Http2HeaderFrame with the endStream set to to true. This could lead to request smuggling if the request is proxied to a remote peer…