Приветствую вас, уважаемые читатели. В предыдущей статье я рассказал, как сделать простую звонилку в браузере при помощи PeerJS. А сегодня планирую рассмотреть, как обмениваться сообщениями между двумя пользователями напрямую без задержек. Кому это интересно? Если Вы разрабатываете онлайн игру, в которой необходим быстрый обмен данными между игроками, тогда прямой обмен сообщениями это пожалуй то, что вам нужно. Читать дальше →
A vulnerability in the peer-to-peer message processing functionality of Cisco Packet Data Network Gateway could allow an unauthenticated, remote attacker to cause the Session Manager (SESSMGR) process on an affected device to restart, resulting in a denial of service (DoS) condition. The vulnerability is due to incorrect validation of peer-to-peer packet headers. An attacker could exploit this vulnerability by sending a crafted peer-to-peer packet through an affected device. A successful exploit could…
Wrongthink peer-to-peer, end-to-end encrypted messenger with PeerJS and Axolotl ratchet. In wrongthink from version 2.0.0 and before 2.3.0 there was a set of vulnerabilities causing inadequate encryption strength. Part of the secret identity key was disclosed by the fingerprint used for connection. Additionally, the safety number was improperly calculated. It was computed using part of one of the public identity keys instead of being derived from both public identity keys. This caused issues in computing…
Недавно мне довелось поработать над прототипом видеочата. Это был отличный повод поближе познакомиться с концепциями WebRTC и опробовать их на практике. Как правило, когда говорят про WebRTC, подразумевают организацию аудио- и видеосвязи, но эта технология может применяться и для других интересных вещей. Я решил попробовать сделать peer-to-peer игру и поделиться опытом ее создания. Видео того что получилось и подробности реализации под катом. Читать дальше →